Tuesday, December 28, 2010

Easy Addmath Camp.

dewan Umar Al-Khattab

different places,one dream

friendship last forever :)

miss norah from MRSM Muar

xoxoxoxoxoxoxoxo

penat tp seronok!

kem Easy Addmathematics diadakan selama 4 hari 3 mlm di SMKA JB.Kem ini mendedahkan pelajar teknik menjawab subjek matematik tambahan dengan cara yang mudah tetapi mudah mendapat markah dan diiktiraf oleh pemeriksa SPM.Fasilitator yang terlibat merupakan guru-guru MT yang terlatih dan juga penggubal malah penanda kertas MT peringkat kebangsaan.

phewww~tamat sudah ayat skema.FULLSTOP!

Alhamdulillah..
kem ini amat berguna bagi sy dan kawan-kawan. :) seronok dapat belajar addmath dgn cara yg senang.insyaAllah,lps ni praktikkan dalam latihan.

kami belajar ramai-ramai dlm 1 dewan.rasanya 300+ peserta kali ini.
tp JGN RISAU!korang akan fokus sbb fasi sentiasa round utk tgk kita wat latihan,kalau tk phm tanya aje! ;) insyaAllah tk mengantuk sbb fasi selalu buat lawak.ahahaha. ^^

sy nk tergelak bila teringat fasi bagi jln kerja yg simple utk coordinate geometri..tup tup da dpt jwpan!

Fasi : buat ini..kemudian ini..da siap!
Peserta : HAH?
Fasi : da siap!
Peserta : fuyohhh! :D

sy pun sempat bertaaruf dgn kawan-kawan baru ^^
ramai budak Batu Pahat.jodoh kuat tu dgn diorg.ahahaha. :D
nti jumpa lg tau korang!

xoxoxoxoxoxoxoxo

terima kasih fasi-fasi yg sudi mengajar.
insyaAllah,jumpa lg bln 6!





oh darling,i love u so. ;) utk kawankawan ku! :D

Friday, December 24, 2010

PMR result 2010.



23.12.2010,
tarikh keramat bg pelajar-pelajar form 3 yg mengambil results exm mereka.
sy turut mencapubkan diri dgn dtg ke SMKTUN utk rasa blk apa yg sy alami dulu.*rindu rindu kenangan itu,sedih dan gembira dlm 1 masa*

Alhamdulillah,my beloved adik
Khairul Izzat Azmy berjaya mendpt 8A ...
hehe.

walaupun apa pun result yg kita dpt,tanamkan dlm diri sikap redha dgn ketentuan Allah.
kita kena bersyukur dlm pa jua keadaan,Allah da susun yg lebih baik untuk kita.InsyaAllah. ;) yang penting,jgn putus asa!
Man Jadda Wa Jada.


Tuesday, December 21, 2010

a day to remember.

"Rasa gembira dan terharu apabila dijemput menjadi fasi utk pelajar darjah 6 2011 di SKTU 1"

Saya selalu berangan untuk menyumbang kembali kepada sekolah yg telah byk berjasa kpd sy apabila sudah bekerja nti.Alhamdulillah,segala-galanya tercapai sebelum sy berumur 17 lg! :D

Isnin lalu,sy bersama Wardah,Shaz,Hafiz,Yap serta seniors iaitu Haziq,Kak Ain,Kak Loshnee dan Kak Nisa ke SKTU 1 sebagai fasilitator utk pelajar2 thn 6 2011.

Apa yang kami lakukan hanyalah berbentuk game namun sumenya penuh dgn manfaat. ;) Macam-macam game seperti mencucuk kentang menggunakan straw hingga tembus.Rasa mcm mustahilkan?tp sebenarnya blh buat. ;) haha.bak kata haziq, nothing is impossible!

Kemudian game "Rumor Clinic".Pelajar diberi ayat untuk dihafal dan di pass kan kpd kwn2.Org terakhir kena tulis ayat tu dan tgk sama ke tak dgn ayat yg diberi.

"Hanapi minum kopi...Batu Sapi..kereta api..rosak di Batu Kapi..jalan kaki"

Lol.Kak Tira pun tk ingat deyy ;P Game ini bertujuan agr kita sentiasa fokus di kelas.Jika tidak phm,tanya kpd cikgu.Kwn2 hanya blh membantu tetapi utk lebih phm tnya cikgu :)

Seterusnya,game dimana pelajar kena cari owner tandatgn tanpa berckp!hah!mcm mana tu?Game ini agk kelakarlah sbb mereka kena bg mcm2 sign language. :D ngeee~Sy dgn Kak Ain pun pening tgk diorg.Ada sorang tu blh TERckp time game tu.ahaha.that naughty boy,Michael. ;)

Last sekali,game Magic Square.ahaha.kesian Haziq kena lyn budak-budak tu.Ada yg mntk magic lain.Lol,terkedu Haziq ;P

xoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

Alhamdulillah,sumenya berjln dgn sempurna :)
yg penting Kak Shaz paling hot! :P

Thursday, December 9, 2010

Sorry,

Salam.
:)
untuk beberapa hari ini,sy tkda post nk share.
agk busy dok dating dgn homework aje!
:)
wink2!
okey,

have a happy time with your loved ones!
enjoy your holiday but..
don't forget to finish your homework.
;)

xoxoxoxoxoxoxoxo

"Cintakan bunga akan layu,
Cintakan manusia akan mati,
Cintakan Allah kekal abadi,
Itulah cinta yang hakiki."

p/s:RAPUNZEL :)


Friday, December 3, 2010

Beautiful Songs.



Endless Love ost Autumn in My heart.



Things Gonna Get Better,David Archuleta.



My Wish,Rascal Flatts.

Wednesday, December 1, 2010

Semuanya Sudah Dijawab.

KENAPA AKU DIUJI?
“Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; “Kami telah beriman,” sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji org2 yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg... benar dan sesungguhnya Dia mengetahui org2 yg dusta.”
-Surah Al-Ankabut ayat 2-3

KENAPA AKU TAK DAPAT APA YG AKU IDAM-IDAMKAN?
“Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.”
-Surah Al-Baqarah ayat 216

KENAPA SUSAH SANGAT UJIAN INI?
“Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.”
-Surah Al-Baqarah ayat 286

RASA FRUST? TENSION? LEMAH SEMANGAT?
“Jgnlah kamu bersikap lemah, dan jgnlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah org2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu org2 yg beriman.”
- Surah Al-Imran ayat 139

BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA?
“Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah- daerah sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan).”
-Surah Al-Imran ayat 200

“Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk”
-Surah Al-Baqarah ayat 45

APA YANG AKU DAPAT DRPD SEMUA INI?
“Sesungguhnya Allah telah membeli dr org2 mu’min, diri, harta mereka dengan memberikan syurga utk mereka… .."
-Surah At-Taubah ayat 111

KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?
“Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain drNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal.”
-Surah At-Taubah ayat 129

ARGHHH AKU DAH TAK TAHAN!!! AKU DAH BOSAN!!
“… .. dan jgnlah kamu berputus asa dr rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dr rahmat Allah melainkan kaum yg kafir.”
-Surah Yusuf ayat 12


dipetk drpd,
MAJALAH SOLUSI.

Tuesday, November 30, 2010

Barakallah.

28.11.2010
Selamat Ulangtahun Perkahwinan yg ke-18.
Semoga Ayah dan Mama sentiasa bahagia hingga ke syurga,
diberkati Allah dalam menjalani kehidupan ini,
dimurahkan rezeki hendaknya.

xoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxo




Perkahwinan?Senang utk dipertuturkan,senang utk dilaksanakan tetapi susah utk menjalani kehidupan selepas berkahwin.Ye,sy msh muda utk ulas semua ini cuma sy rasa sgt2 takut utk menjalani kehidupan berumah tangga ini.

Bagi sy,hendak kekalkan hubungan percintaan 1 tahun sudah cukup mencabar,apatah lagi hubungan suami isteri yg kekal hingga ke syurga.Ditegaskan,kekal hingga ke syurga.Bagi sy,org yg menjadi pasangan hidup sy itulah pasangan sy dunia dan akhirat. ;) insyaAllah,siapalah yg bertuah tu ye?ahaha. :P

Tp buat masa skrg,perkara ini bukan fokus utama sy.Nanti bila da besar,sudah sampai masanya,sudah jumpa orgnya,barulah blh berlangsung!Skrg ni fikir SPM dulu ye. ;) tu la BF sy,SPM 2011.hehe.

Kwn2 sy sedia maklum lelaki yg sy suka ialah _____ dan perasaan itu kekal hingga kini.Cuma sy tegaskan sekali lagi,itu bkn fokus sy skrg.Biarlah Putera Hati sy itu seorg yg beriman,menghormati kedua ibu bapa dan keluarga,memahami dan menerima sy sepenuh hati dan mampu membimbing sy dunia dan akhirat.insyaAllah. <3 Putera Hati yg sy maksudkan blh berubah,mungkin juga tidak tetapi yg pasti Putera Hati itu semestinya suami sy.Siapakah beliau?Hanya Allah yg Maha Mengetahui.



Saturday, November 27, 2010

The Chosen One.



In a time of darkness and green
It is your light that we need
You came to teach us how to live

Mohammed ya rasool Allah
Choras

You were so caring and kind
You're so wise full of light
You are the best of mankind

Mohammed khairo khalq illah
Salu ala rasool ellah
Habibi el mostafa
Peace be upon the messenger the chosen one
Choras

From love you returned away
In all nigh you would pray
Truthful in every word you say

Mohammed ya rasool Allah
Choras

Your face was brighter than the sun
Your beauty equaled by no one
You are Allah chosen one

Mohammed khairo khalq illah
Salu ala rasool ellah
Habibi el mostafa
Peace be upon the messenger the chosen one
Choras

I'll try to follow your way
And do my best to live my life
As you taught me
I pray to be close to you
On that day and see you smile
When you see me

Salu ala rasool ellah x3
Habibi el mostafa x2
Peace be upon the messenger the chosen one x3
Choras

xoxoxoxoxoxoxoxoxo

sy tersentak apabila mendengar lagu ini sambil menonton videonya.sebelum ini,sy hanya mendengar shj,jd penghayatan agk kurang.kelmarin,semasa sy membuka siaran Astro Oasis,video lagu ini dipaparkan dlm slot Indahnya Iman.

rasa seperti jantung berhenti sekejap..
sy renung-renung kembali..

adakah sy mengikut segala sunnah Rasulullah sepenuhnya?
adakah sy menjadikan Rasulullah Qudwah Hasanah sy?

sy belum menjadi umatnya yg baik.

beberapa hari lps,ayah berkata kpd sy..

"kt Padang Masyar nti,kita akan dibangkitkan dgn apa yg menjadi ikutan kita.Jadi,kalau kita ikut artis,maka kita dibangkitkan dgn mereka.Jika kita ikut org2 agama,maka kita dibangkitkan dgn mereka."

sy terfikir kata-kata Ayah tu..
kita mahu dibangkitkan dgn siapa?
mestilah dgn manusia paling sempurna,Nabi Muhammad SAW.
jadi kita mesti,wajib ikut segala yg Baginda suruh tanpa ragu-ragu.
benar?




Thursday, November 25, 2010

Ketulusan Hati.



Ya Allah,hanya padaMu aku berserah hidup dan matiku.
:'(

mlm ni hujan..
sama mcm hati sy skrg ni..
luruh & sayu..
bantulah aku Ya Rabb.


Wednesday, November 24, 2010

Petua Untuk Hati



Istimewa untuk hati yang sedang bersedih, jiwa yang sedang berduka, minda yang sedang berkecamuk, inilah petua terbaik buat mengubat resah dan gundah:
  • Amalkan tasbih, tahmid dan takbir - Inilah petua yang diberikan oleh Rasulullah SAW kepada anaknya Siti Fatimah.
  • Berdoa - Mohonlah kepadaNya. Ingatlah, doa itu senjata bagi orang mukmin.
  • Sibukan diri dengan sesuatu - Lakukan aktiviti yang boleh melupakan segala kekusutan seperti perbanyakan membaca al-Quran & pelbagai bahan bacaan, terlibat dengan aktiviti usrah, kemasyarakatan dan sebagainya.
  • Luahkan perasaan anda - Bermacam cara boleh digunakan untuk meluahkan perasaan. Carilah seseorang yang paling anda percaya (sebaiknya yang ada pertalian darah atau orang yang arif dalam agama), menulis diari atau catatan harian, menulis blog dan sebagainya.
  • Senyum - Apabila berada dalam tekanan, cubalah untuk senyum. Senyumlah dihadapan cermin dan lihatlah diri anda yang sedang tersenyum. Ia mampu menenangkan fikiran dan hati.

Harry Potter and the Deathly Hallows.




BEST!
byk perkara mengejutkan berlaku.
Dobby mati :'( *touching sungguh part ni*
hope dpt tgk yg last before SPM.ngee~
:D

best dpt outing dgn Nad dan Iqa!
byk benda klakar jadi.
opsss!kantoi ;P
to Nad:jgn kalut naa.
to Iqa:mai kita gelakkan Nad :D
ahaha.
sayang korang!


Thursday, November 18, 2010

Dear Heart II

Speechless..

Now,focus in study.
Lupakan sementara perkara yg tk perlu,tumpukan apa yg wajib dilaksanakan.
haish~mkin dewasa mkin complicated hidup ini.
haha.
tkpa,ujian yg mematangkan fikiran.
jgn jd emosional,jd rasional.
;)

xoxoxoxoxoxoxo


SABAH! :D

Lambatnya sy post blog utk ceritakan pengalaman pergi Sabah. = = teramat-amat busy laa.

Alhamdulillah,sy dan keluarga selamat pergi dan balik. ^__~

Apa komen sy tntg Sabah?
Negeri yg cantik!sgt2 cantik. :D
Orgnya sopan santun dan helpful. ;)
BEST!

xoxoxoxoxoxoxoxoxo

Kami tiba di Sabah mlm Sabtu..so terus rehat sy di apartment.

Keesokan harinya,kami ke Kundasang. :) Wah!kwsnnya sgt cantik dan nyaman!sy suka <3 :D Kami ke Kinabalu National Park,Hot Spring of Poring dan berjln2 di sekitar Kundasang sambil membeli kraf tgn x) Sygnya,tk smpt nk daki Gunung Kinabalu.haha.tak sempat lor.. ;P Time otw balik ke KK ptg tu kabus tebal kt kaki gunung.Phew~nasiblah tkda pape yg berlaku.Bagi pencinta alam..Kundasang merupakan destinasi terbaik utk dilawati!Teringat cikgu Zah ajar Geo dulu.Spesis pokok yg berlainan mengikut ketinggian gunung xD ahahaha.

Pada hari Ahad kami sekeluarga ke Pulau Manukan. :) Pulau Manukan merupakan pulau yg terpelihara drpd pencemaran.Pelancong hanya boleh menghayati keindahan alam tanpa mencemarinya.Seronok!Ikan-ikan berenang di tepi pantai.Woah!Rasa cm mermaid pulak ;P hehe.Best!walaupun ada mabuk2 laut sikit xD

Mlm itu kami mkn seafood di pasar malam yg terltk berdktan dgn Pasar Philipine.Seafood di sini memg segar dan agk murah! :D Alhamdulillah.Mama bkn main suka lagi beli ikan bilis dan sotong kering xD kalau blh nk borong byk2.

Keesokan harinya,sy ikut Mama dan Ayah ke pasar.saja nk tgk keadaan pasar di Sabah.seafood sgt murah di sini. :) Wah!org Sabah seronoklah mkn seafood hari2 ;P Mama dan Ayah beli beberapa jenis ikan utk dimsk di apartment nnti.

Ptgnya,kami pulang ke JB.wah!rindu JB :) sy teringin nk duduk di side tepi tingkap tp last2 pening. xD ahahaha.side tgh lg ok!

Thursday, November 4, 2010

Happy Deepavali.

Assalamualaikum wbt.
Vanakam!
;)

Alhamdulillah,sy selamat tiba di rumah walaupun byk rintangannya.
grrrr..
*ishh,tk baik geram2*

xoxoxoxoxoxoxoxo

Apa2 pun,
sy nk wish
HAPPY DEEPAVALI
kpd semua indians yg menyambutnya.

terutamanya THIVYA!
cian dia,
sakit pulak time deepavali ni.
huhu.
sabar ye kwnku~
;)


Sunday, September 19, 2010

Bidadari.


xoxoxoxoxoxoxo
semoga dpt menjadi bidadari itu <3>
ilham drpd,
majalah Solusi.
:)

Salam Aidilfitri 2010.

Assalamualaikum wbt. :)

Sy rasa msh belum terlambat lagi nk wish..
"Salam Aidilfitri"
maaf zahir & batin














Raya yg amat bermakna utk sy.insyaAllah..
Bila da besar ni,Raya bukan pasal duit raya ke,baju raya ke (err..tp baju amat penting) dll.
Bagi sy,raya merupakan sambutan yg disambut utk merapatkan sillaturrahim,bertaaruf dgn kawan-kawan baru dan bermaafan atas segala slh silap. :)
Semoga Allah redha dgn kita semua.
p/s-kpd semua kenalan dan keluarga tercinta,sy menyusun sepuluh jari memohon ampun maaf ats segala slh silap dan sy maafkan segala slh silap kamu jgk.Rasanya,sy tkda marah kt siapa2.. :) Semoga ukhuwah berkekalan!



Sunday, September 5, 2010

A Dream.

Seperti yg semua org sedia maklum,sy ni hantu novel ;P haha.lagi2 novel yg islamik,memang layan abis la!

Apabila baca novel islamik ini,kebanyakkan novel ni menceritakan pengalaman belajar di luar negara..seperti JORDAN.Secara tiba2,sy rasa teringin pula nk blaja ke luar negara. :) dan negara pilihan sy ialah JORDAN.Sy tau,sy pernah mengungkapkan utk blaja di Malaysia shj,sbb takut homesick >,< huaaaa~ank mak betul!

Tp skrg da brubah..hati manusiakan.sekejap itu,sekejap ini. ;P haha.InsyaAllah kalau diberi peluang,sy nk belajar medic di sana.Kalau tkda peluang,Malaysia sudah cukup bagus.Bak kata pepatah,"hujan emas dinegeri org,hujan batu dinegeri sendiri" kn?

Kenapa Jordan ye?

Kalau bab pengajian,sy rasa tkda beza.Mungkin cara berbeza tp input ttp sama.Sy tk dpt komen,sy sendiri tktau secara detail lg.

Tp sy lebih berminat utk belajar cara hidup mereka,ukhuwah pelajar Malaysia di sana,ilmu2 agama yg sy blh belajar sbgai ilmu tambahan.

Itu yg sy buru.
Itu yg sy tuju.
Itu yg sy mahu.

Pandangan Keluarga.

Mcm biasa,dlm setiap apa yg sy lakukan..
Mama dan Ayah wajib tahu.

Ayah mcm biasa aje..Cool~ ;P dan nmpknya sgt bersemangat bila sy luahkan impian sy ni.Ayah byk tanya pada kwn2 dia yg anknya blaja di Jordan.Wah!Hebat! :D Rasa terharu sgt2 sbb Ayah bg full support.

Mama pula mcm terkejut sikit.
Then Mama tanya "Tnak blaja kt Indon?Lg dkt,senang nk tgk.3 bln sekali Mama melawat"
Sy tersengih aje.. ^_____^
"Teringin kt Jordan la Ma..InsyaAllah.tk homesick sgt kot >,< Tiap2 thn blh blk.."
Mama cm berat hati tp dia izinkan.
Mestilah..benda baik,tkkn nk halang?

xoxoxoxoxoxoxoxoxoxo
So,right now..
I must study well..
Achieve excellent result..
insyaAllah..
My dream will come true.
Amin.

Dear Heart;

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Demi Tuhanku yang diriku di bawah penguasaan-Nya dan sentiasa dalam pengawasan-Nya, aku tidak menulis melainkan untuk mengabdikan diri kepada-Nya dan dengan izin-Nya. Sesungguhnya aku menulis dengan penuh kasih sayangku kepadamu sebagai seorang sahabat, sebagai seorang saudara seagamaku. Aku tidak inginkan melainkan kebaikan bagi dirimu dan bagi diriku agar kita sama-sama beroleh syurga yang sangat kita impikan di pengakhiran sebuah perhitungan.


Wahai sahabatku,

Cinta itu letaknya di hati dan hati itu milik Allah. Tidak mungkin kita dapat menyentuh hati seseorang tanpa izin Allah dan jika Allah tidak mengkehendaki. Tidak patut kita serahkan hati kita yang dimiliki Allah itu kepada orang lain untuk dikuasai atau diperintah. Bahkan memang sepatutnya kita serahkan jiwa dan raga kita seluruhnya kepada Allah. Adapun rasa cinta yang lahir sesama manusia itu hanya jalan menuju cinta Allah. Janganlah sekali-kali kita menukarkan tujuan cinta di hati yang sepatutnya untuk Allah kepada manusia hanya kerana kita dapat melihat kecantikan manusia dan kita tidak dapat melihat Allah, kita cuma merasa dan melihat kecantikan segala ciptaan-Nya. Kita lupa dan selalu tidak sedar hakikat segala kecantikan itu adalah milik Allah. Jadikanlah cinta kepada manusia itu sebagai jalan menuju Tuhan, bukan matlamat dan pengakhiran destinasi cinta. Maka engkau akan lebih tenang menerima segala penolakan.


Wahai sahabatku,

Hati kita meronta untuk mencintai dan dicintai. Alangkah remuk redamnya hati tatkala apa yang kita cintai tidak kita miliki. Alangkah kecewanya jiwa tatkala cinta kita tidak dibalas oleh orang yang kita cintai. Ternyata hati itu bukan milik kita, ia milik Allah. Kita tidak bersalah tatkala cinta itu lahir terhadap seseorang, tetapi kita keterlaluan tatkala kita memaksa ia kepada seseorang. Bukankah sepatutnya kita redha dengan ketentuan Allah yang tidak menumbuhkan cinta terhadap kita di hati orang yang kita cintai? Alangkah zalimnya kita tatkala kita tidak dapat menerima apa yang telah ditetapkan oleh Allah. Sedangkan saban hari kita sering tidak menghargai cinta Allah, kita tidak pula membalas segala anugerah cinta yang Allah berikan kepada kita pada setiap hembusan nafas, pada setiap detik kehidupan yang kita lalui. Bukankah Allah lebih layak untuk murka kepada kita kerana kita tidak membalas-Nya dengan ketaatan yang sepatutnya?



Wahai sahabatku,

Allah menjanjikan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik. Yakinlah akan janji Allah, sesungguhnya Allah tidak memungkiri janji. Perbaikilah setiap inci kehidupanmu agar engkau termasuk di kalangan orang yang beroleh pasangan yang baik. Allah tahu tentang dirimu lebih daripada engkau sendiri. Maka Allah telah menetapkan untukmu lebih baik daripada apa yang engkau kehendaki. Boleh jadi engkau cintakan sesuatu tetapi ia buruk bagimu dan begitu juga sebaliknya. Pada setiap persimpangan kehidupanmu, apakah engkau merasakan bahawa Allah tiada bersamamu? Bahkan dia sentiasa mendengar dan melihatmu. Persoalannya, apakah engkau sudah merintih pada-Nya, meminta pada-Nya dan memperlihatkan apa yang sepatutnya kepada –Nya? Aku berlindung dengan Allah daripada menjadi hamba yang kufur dan lupa diri.


Wahai sahabatku,

Sungguh cinta itu telah menjadi faktor yang dapat mengubah sesuatu kepada lebih baik atau sebaliknya. Ada manusia biasa yang berubah menjadi wali kerana kuasa cinta, dan ada pula yang bisa menjadi hina kerana dikuasai cinta. Ya, tamadun itu berkembang dan boleh jadi hancur kerana cinta. Tidakkah engkau melihat Taj Mahal yang terbina kerana cinta? Sebaliknya, ada pula yang membunuh kerana cinta. Persoalanku kepadamu, apakah engkau ingin berubah kerana cinta ke arah Redha Allah atau mungkin lebih jauh daripada Allah?


Wahai sahabatku,

Aku tidak mengatakan bahawa aku mengetahui segala isi hatimu atau segala kekacauan yang mengisi jiwamu. Aku cuma ingin berpesan agar engkau tidak meletakkan keinginanmu lebih tinggi daripada ketentuan Allah. Aku ingin engkau mengerti bahawa milik Allahlah segala kejadian. Kemudiannya aku ingin engkau membawa kefahaman tersebut kepada pengamalan dalam kehidupan yang kau lalui agar ia hidup bersamamu di dalam setiap inci kehidupan. Janganlah engkau mengatakan bahawa engkau mentaati Allah di saat hidupmu bergelumang dengan jahiliah. Aku juga sepertimu, anak muda yang bergelora jiwanya. Maka aku berpesan kepadamu agar aku juga dipelihara Allah daripada segala penyelewengan dalam memahami hakikat cinta. Aku memohon keampunan kepada Allah atas segala kesalahan yang kuungkapkan dan kumohon kau doakanlah kebahagiaanku di dunia dan di akhirat. Moga kita dipertemukan Allah untuk hidup di syurga yang kekal selama-lamanya.


Wahai sahabatku yang kecewa,

Bersabarlah…


**dipetik drpd iluvislam.com
:)

Saturday, August 28, 2010

Pagi yang ceria.



xoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

insyaAllah..insyaAllah..insyaAllah..
you'll find a way.

Sy cuma nk kongsikan sedikit tips utk pagi yg ceria. :) semua org nk pagi yg ceria utk mulakan hari yg sibukkan?terutama kt SAMURA tu..semuanya nk cpt!Phew~

Antara tips yg sy blh kongsikan ialah :

  • Bangun awal pagi:Hal ini dpt mengelakkan kita drpd bersiap last minute.Takut da yg tertinggal pula nti terutama buku.Yelah,susah nk berpth balik ke dorm nti.

  • Mula dgn kata-kata yg baik:Bgn shj dari tidur,eloklah kita berdoa.Sekurang-kurangkan ucaplah "Alhamdulillah" kerana diberi nyawa utk teruskan kehidupan.Jgn lah mencarut pagi-pagi,mcm mana nk berkat kalau pagi-pagi lg da menuturkan kata-kata yg tk sopan.

  • Bersedia sebelum tidur:Kita msti bersedia sebelum tidur.Ltk buku dlm beg,iron baju dan tudung semua,takut terbgn lmbt..silap2 tk smpt nanti!kalau tkda elektrik,da naya.mcm mana nk iron baju??

Jadi tu antara tips2 yg blh kita ikut.Try amalkan k! ;)

Friday, August 20, 2010

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan.

Assalamualaikum wbt.
Wah,lama benar tk update blog ini.Maaflah,sibuk dgn aktiviti sekolah.Time blk pulang bermlm pun tk dpt nk update.

Alhamdulillah,bulan Ramadhan yg dinanti-nantikan akhirnya tiba.

"Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan"

So,mcm mana puasa anda semua?

Hmm..buat pertama kalinya sy berpuasa di tmpt baru dgn suasana yg baru.Aa perasaannya ya?Sedih?Excited?Hurmm..

Berpuasa di SAMURA,okey la.
Mkn beramai-ramai kt DM,then solat Maghrib,Isyak dan Terawih sama2,lps tu pergi prep.Seronok lah jgk.Masa first day tu sayu jgk hati tk dpt berbuka dgn family tp tkpe,hujung minggu blk rumah.So,bersabarlah sikit.

Mknan kt DM pun sedap.hari-hari ayam. lol. x)
Sampai Abg DM ckp "muka korg pun da mcm ayam!"
Kadang2 sy sahur dlm dorm aje sbb da muak mkn ayam.
Haha.
;)

Masa utk beribadah memg byk.Nk atau taknak saje!Kitaorg adakan tadarus mengikut dorm dan kdg2 buat qiamullail di Musolla.Alhamdulillah,rasanya kalau kt rumah susah sikit nk buat sbb byk godaan tp insyaAllah sy cuba istiqamah. :) ikhlaskan diri utk beribadah.

Skrg sy berada di rumah.Bulan puasa ini,kitaorg blh blk tiap2 minggu.InsyaAllah sy try update blog ini.

Wassalam.

Friday, July 16, 2010

The Queen of My Heart



xoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

You were my strength when I was weak,
You were my voice when I couldn’t speak,
You were my eyes when I couldn’t see..

The lyrics from the song Because You Loved Me by Celine Deon represent my feeling towards my beloved mother. Mama; that is what I call her. She is the one who has sacrificed her life for me.She may be an ordinary woman to anyone else but to me, she is a superwoman. And I strongly believe, every mother in this world is a superwoman to her child.

As the eldest child in the family, I am very close to Mama. Though I have gone to a boarding school which means we live apart from one another,this relationship is still green.When I first went to the boarding school,I was so sad because I would not be able to see Mama everyday.I remembered the time I dedicated the song to her before I went to the boarding school.Each time I listened to the song,tears rolled down my cheeks.How much I missed her.

Mama and I have a lot in common.Most of her friends always say I look like Mama.Maybe that is the reason why I am so close to her.Sometimes,when I have nothing to do at school,I would remember the special moments with Mama.Without I noticing,my eyes are already glistening.
When I am at home,we usually cook dinner together .While cooking,I will tell her about my day and she will tell me about her day.If I have a happy day,she would be happy for me but if I have a bad day,she would be the one who motivated me.Every words that come out from her lips could cheer me up.They are just magic!Sometimes,I could see right through her eyes that she was very tired but still,she listened to every story that I told her patiently. I can hardly keep any secret from Mama.She knows every inch of me including about my friends and even the guy whom I admire. There was one time where both of my parents accompanied me for a date.It was true!I bet everyone would not believe me but that made my parents especially Mama so special to me.

I did remember the time when I was feeling so sad.I would sit in front of her and cried until I felt okay.She would be the one who gave me spirit and told me not to give up!Until now,when I feel so frustrated with everyone around me,I will go to her.I will call her just to cry.I know some people may think that I am only wasting my money but to me,Mama is one who understands me and I will only cry and tell my exact feelings to her.Every words that I type shows the tears that I cry for missing her so much.

Sometimes,we have a small fight especially when we shop.I usually picked a shirt which did not suit me well.Mama would disagree and chose a better one.In the end,I realised she knew what was the best for me.Better than I knew myself actually!So,everytime we go shopping together,I will always ask for her opinion and she will ask for mine to pick something that suits her.I feel appreciated as she believes in me. When I wish for a thing,I will tell her she looks so pretty and in a few minutes,I would get what I want.Mama can easily melt with sweet words but I do not take any advantage of her kindness.

Mama inspires me with her love and kindness.When I look at her,I promise to myself one day I will be a great mother to my chidren just like what she does to me.She is a strong-hearted woman who does not know the meaning of tired.She wakes up early to prepare breakfast for her husband and children just to make sure we do not starve at school.She works efficiently as a doctor at a government clinic.Before she closes her eyes to sleep,she will make sure our clothes are neatly folded.She is willing to sacrifice everything for her husband and childen.Luckily,my father does not burden her with the house chores.He always helps her to cook dinner.When I go home,I will also lend my hands to her.I do not want to see Mama tired doing all the house chores.

Thinking about my only Mama can make me laugh,cry and even smile at the same time.She is my best friend,my listener,my motivator and my one and only Mama.I hope this strong relationship will never end.Each time I do my prayer,I will pray for my parents especially for her everlasting happiness.

I am everything I am,
Because you loved me..


Sunday, June 20, 2010

It's Time!

Setelah bercuti hampir 2 minggu,sy pun kena pack brg2 semula utk pulang ke SAMURA. ;(

What else can I say?
Perasaan campur2,rasa rindu kt kawan2 sana tp berat hati nk tinggalkan family and kwn2 kt sini :( Hopefully,no more homesick! >,<

Teringat Hanif dan Sani (classmates) penah tanya time mula2 masuk SAMURA..

Hanif: Amacam dok sini?Ok?
Wani: Urmm..aku homesick sikit kot
Hanif dan Sani: Lama-lama ok tu. ;)
Wani: Korang watpe kalau homesick?
Hanif dan Sani: Wat bodo aje.
Wani; Lol .

xoxoxoxoxoxoxoxo

Alhamdulillah..
ramai yg bg support kt sy..

Arif bg support.. "Wani,1.5 thn aje!kejap sgt tempoh tu.."

Ustazah Yasirah pun bg semangat.. "Teruskan jihad awk.."

Abg Asfan call dari New Zealand.. "Belajar betul2.."

Mama dan Ayah ckp.. "Jgn nangis.."

Hafiz sms.. "Selamat Maju Jaya!"

Noddy sms.. "Jgn lupa berdoa kt sana..belajar betul2.."

thanks thanks thanks!

Bersyukurnya sy bila ramai yg support dan jadi tulang belakang sy ^^.InsyaAllah,sy cuba yg terbaik!Semoga Allah redha dgn kita semua.

Okey,time to pack!
insyaAllah,sy akan update bila pulang bermalam.
Assalamualaikum wbt.

Thursday, June 17, 2010

Doa Yang Sering Kita Lupakan.

BESARNYA DOA YANG KITA LUPAKAN

Dalam tidak sedar. Setiap hari kita memohon didalam solat kita..tetapi sayangnya, kita hanya memohon tanpa memahami.. sekadar tersebut dibibir, tetapi tidak tersentuh dari hati kita selama ini.. Marilah kita mula menghayati ketika kita duduk di antara dua sujud semasa solat.. Dengan rendah hati nyatakanlah permohonan ampun kepada Allah

Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)

Diamlah sejenak, buka dada dan diri kita untuk menerima ampunan dari Allah - Tetaplah membuka diri kita untuk menerima ampunan Allah - Ulangi permintaan itu beberapa kali hingga kita merasakan ketenangan Kemudian sampaikanlah permintaan kedua,

Warhamni (sayangi aku)

Diam dan tundukkanlah diri kitauntuk menerima kasih-sayang Allah yang tak terhitung besarnya - Bukalah dada kita seluas-luasnya agar semakin banyak kasih-sayang Allah yang kita terima - Ulanglah beberapa kali hingga kita merasa cukup - Berturut-turut sampaikanlah permintaan2 berikut dengan cara sebagaimana tersebut di atas, satu persatu..

Wajburnii (tutuplah aib-aibku)

Warfa'nii (angkatlah darjatku)

Warzuqnii (berilah aku rezeki)

Wahdinii (berilah aku petunjuk)

Wa'Aafinii (sihatkan aku)

Wa'fuannii (maafkan aku)

Setelah selsai, diamlah sejenaklalu sampaikan rasa syukur kita - Betapa besarnya nilai sebuah doa ini..sebuah doa yang kita hanya lewatkan begitu sahaja.. Dalam tidak kita sedar selama ini kita seperti sedang berpura-pura memohon sesuatu - tetapi hati antara tidak dan mahu pantaslah Allah perlakukan kita begitu.


xoxoxoxoxoxo

thanks Mama.
:)

Tuesday, June 15, 2010

Dear Friends:

Tika aku kesepian,
Kau datang membawa kegembiraan,
Tika aku kedukaan,
Kau hadir mengubat jiwa,
Tika aku kegelisahan,
Kau di sisi memberi ketabahan.


Sahabat,

Jika aku lupakan Yang Esa,
Ajaklah aku mengingatiNya,
Jika aku gembira tak terkata,
Sedarkanlah aku dengan amaran-amaranNya,
Jika aku bersedih tanpa bicara,
Pintalah aku agar berserah kepadaNya.


Sahabat,

Kaulah hadiah Allah untukku,
Apa yang aku harapkan,
Adalah ukhuwah yang berkekalan,
Sehingga ke akhir hayat kita.

Ukhuwah fillah abadan abada.



dipetik drpd iluvislam.com
;)


Cukup Indah,Alif Satar.



nice song! :D hehe.

Monday, June 14, 2010

World Cup 2010.

Demam FIFA World Cup da bermula!
:)
Sy tklah minat sgt bola.Sy tgk keputusan shj :P

Utk World Cup kali ni..
Pilihan sy ialah GERMAN!
^___^
love it!

Kenapa sy pilih German?
Hurmm..Ntahlah.Maybe sbb sy minat pemainnya iaitu:


Miroslav Klose! :)

dan prestasi German not badlah!Walaupun tk menang tp at least dpt masuk semi-final.

Apa2 pun,Go German!

JB-N.9-Perak

Assalamualaikum wbt.
:)
Akhirnya,dpt jgk berblogging,setelah sekian lama blog ni dibiarkan.Huhu~

Sy ke N.9 dan Perak hujung minggu lps.Mestilah seronok sbb dpt jumpa sedara2 tersyg(haha) :P,nenda tercinta,Fahmi tercomel,dan sume la!Rasanya sy paling enjoy cuti ni.Berjalan sakan.

Sy tiba di N.9 petang khamis.Sadly,Makwan tk sihat sgt..Mula2 tk confirm nk g Perak sbb takut Makwan tk selesa nk berjln jauh tp last2 jadi.Alhamdulillah~ :)

Esoknya,lps solat Jumaat sy sekeluarga ke Perak.Mula2,hantar Ayah dulu ke Damansara sbb Ayah kena g Bali.Bestnyaaa!Nk ikut tp Ayah g sbb ada kerja.Huua,jeles! :(

Then kitaorg g Bidor,Perak.Wah3,Makngah da pindah umah baru.Cantik plak tu! :D Hehehehe.Sy puas survey umah Makngah (perangai mcm makcik2) :P Lol.Tiba time makan,Makngah msk makanan kampung semuanya!WAHHHH,hebat! :D Sy mkn byk sgt aritu. >,< Makanannya sume tip top tau.
Tiba-tiba,teringat Mama pernah ckp;
"Akak ni,nanti nk kawen pastikan suami blh terima selera Akak ni.Kena cari suami yg mkn makanan kampung.."
Tersengih-sengih bila ingt Mama ckp gitu.
insyaAllah,my future husband is an understanding guy!

Malam tu,sy spend masa tgk Imam Muda. ^___^ Hehe.Rancangannya best tau!kalau nk cari suami yg baik,ciri2nya mcm kt Imam Muda ni.Chewah!Pilihan sy:ARAN! :) org Nogori tu~

Esoknya,pagi-pagi lagi da bersiap utk ke Ipoh.Sadly,ada trajedi yg menimpa sy.Jeng3~Apakah yg terjadi?Rahsia~ :P Habis kena gelak sakan dgn sedara.Lol lol.Malunyaaa!Tp tkpelah,famous skjap!Hehe.

Tiba di Ipoh,kami pun slm2 dgn sanak saudara yg lain.Sy tk knl sgt sbb saudara jauh.Huhu.Then,sy,Izzat,Adik,Cak,Amir,Shukran,Khuawailid dgn Usof dok kt satu tmpt dan makan! :D Hoho.Ulamnya memg sedap,smpai tambah 2 kali :P har har har~Kitaorg mkn,sembang dan gelak2 kt situ.Pakcik yg duduk sebelah pun ikut gelak bila dgr apa yg kitaorg ckp.Ekeke~

Malamnya,mkn KFC pulak!Laaaa,gemuk abih cuti ni = =
Kt SAMURA berat turun 2kg,kt umah naik blk! :P Har har har~nanti diet lg ye!

Esoknya kitaorg blk ke N.9.stop kejap kt Rawang sbb Makwan nk dptkan rawatan tradisional.Sampai kt N.9,sy pun test masak!Sekian lama tk masak tetiba aje nk masak.Nasiblah makanan ok! ;P

Kini,sy da selamat sampai ke JB.Alhamdulillah~Rasa best sgt cuti ni.
Oh ya,homework jgn lupa! :D

Happy Holidays!
dan Selamat Kembali ke SAMURA utk seniors.
;P



Tuesday, June 8, 2010

Dulu lain,Sekarang lain.

Urmm..
bila duduk termenung sorang2 ni.
teringat sikap sy masa dulu2.
Haha..bila terkenang2,dulu sy ni mcm Tomboy sikit..
Sy penah ungkapkan yg sy tknk ber"make-up",tknk itu..tknk ini..
Ish ish ish..
Senang cerita,apa yg perempuan lain buat sume sy tknk buat!

Tp bila da meningkat dewasa..
da berfikiran matang..
Sy bersifat keperempuanan sikit.
;D
Alhamdulillah..

xoxoxoxoxoxoxoxoxo

Time form 1,sibuk memasak!
;)
Sekarang da blh lah sikit2 tp skill tu kureng sbb jarang masak.
Huu~

Dan sekarang..
sy da mula pakai make up pulak!
:D
Haha.
Ni kes terpengaruh dgn kwn2 kt SAMURA la ni.
;P
Tp sekadar berhias yg sederhana saja,tk blh berlebih-lebihan nti timbul fitnah **
Ingat tu!

Solat dan Sabar.

“Jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat kecuali bagi orang-orang yang khusyu’, (iaitu) orang-orang yang meyakini bahwa mereka akan menemui Tuhannya dan bahwa mereka akan kembali kepada-Nya”. (Al-Baqarah: 45-46)

Ibnu Katsir menjelaskan satu prinsip dan kaedah dalam memahami Al-Qur’an berdasarkan ayat ini bahawa meski pun ayat ini bersifat khusus ditujukan kepada Bani Israel kerana konteks ayat sebelum dan sesudahnya ditujukan kepada mereka, namun secara dasarnya bersifat umum ditujukan untuk mereka dan selain mereka. Bahkan setiap ayat Al-Qur’an, langsung atau tidak langsung sesungguhnya lebih diarahkan kepada orang-orang yang beriman, kerana hanya mereka yang mahu dan bersedia menerima pengajaran dan petunjuk apapun daripada Kitabullah.

Maka peristiwa yang diceritakan Allah Taala tentang Bani Israel, terkandung di dalamnya perintah agar orang-orang yang beriman mengambil pengajaran daripada peristiwa yang dialami mereka. Begitulah kaedah dalam setiap ayat Al-Qur’an sehingga kita dapat mengambil bahagian dari setiap ayat Allah SWT.

“Al-Ibratu Bi’umumil Lafzhi La Bikhusus Sabab”
(Yang harus dijadikan dasar pedoman dalam memahami Al-Qur’an adalah umumnya lafaz, bukan khususnya sebab atau peristiwa yang melatarbelakanginya).

Perintah dalam ayat di atas sekaligus merupakan salah satu kaedah penyelesaian agar umat secara kolektif dapat mengatasi dengan baik segala kesulitan dan masalah-masalah yang datang silih berganti. Sehingga melalui ayat ini, Allah SWT memerintahkan agar kita memohon pertolongan kepada-Nya dengan senantiasa mengamalkan sikap sabar dan menjaga solat dengan istiqamah. Kedua hal ini merupakan saranan meminta tolong yang terbaik ketika menghadapi pelbagai kesulitan. Rasulullah SAW selaku uswah hasanah, telah memberi contoh yang terbaik dalam mengamalkan ayat ini. Di dalam sebuah hadith yang diriwayatkan oleh Imam Ahmad dijelaskan bahawa,

“Sesungguhnya Rasulullah SAW apabila menghadapi suatu persoalan, baginda segera mengerjakan solat“.

Huzaifah bin Yaman menuturkan,

“Pada malam berlangsungnya perang Ahzab, saya menemui Rasulullah saw, sementara baginda sedang solat seraya menutup tubuhnya dengan jubah. Apabila baginda menghadapi persoalan, maka baginda akan mengerjakan solat“.

Bahkan Ali bin Abi Thalib menuturkan keadaan Rasulullah SAW pada perang Badar,

“Pada malam berlangsungnya perang Badar, semua kami tertidur kecuali Rasulullah SAW, baginda solat dan berdoa sampai pagi“.

Dalam riwayat Ibnu Jarir dijelaskan bagaimana pemahaman sekali gus pengamalan sahabat Rasulullah SAW terhadap ayat ini. Diriwayatkan bahawa ketika Ibnu Abbas melakukan perjalanan, kemudian sampailah berita tentang kematian saudaranya Qatsum, beliau terus menghentikan kenderaannya dan segera mengerjakan solat dua rakaat dengan melamakan duduk. Kemudian beliau bangkit dan menuju ke kenderaannya sambil membaca,

“Jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat kecuali bagi orang-orang yang khusyu’“.


Secara khusus untuk orang-orang yang beriman, perintah menjadikan sabar dan solat sebagai penolong ditempatkan dalam rangkaian perintah zikir dan syukur.

“Kerana itu, ingatlah kamu kepada-Ku, nescaya Aku ingat (pula) kepadamu dan bersyukurlah kepadaKu dan janganlah kamu mengingkari (nikmat)Ku. Hai orang-orang yang beriman, jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu. Sesungguhnya Allah SWT sentiasa bersama dengan orang-orang yang sabar“. (Al-Baqarah: 152-153)

Dalam kaitan dengan zikir, menjadikan sabar dan solat sebagai penolong adalah zikir. Siapa yang berzikir atau mengingati Allah dengan sabar, maka Allah akan mengingatinya dengan rahmat. Masih dalam konteks orang yang beriman, sikap sabar yang harus selalu diwujudkan adalah dalam rangka menjalankan perintah-perintah Allah Taala, kerana beban berat yang ditanggungnya akan terasa ringan jika diiringi dengan sabar dan solat. Ibnul Qayyim mengklasifikasikan sabar dalam rangka menjalankan perintah Allah Taala termasuk sabar yang paling tinggi nilainya dibandingkan dengan sabar dalam menghadapi musibah dan persoalan hidup.

Syeikh Sa’id Hawa menjelaskan dalam tafsirnya, Asas fit Tafasir kenapa sabar dan solat sangat tepat untuk dijadikan saranan meminta pertolongan kepada Allah Taala. Beliau mengungkapkan bahawa sabar dapat mendatangkan pelbagai kebaikan, sedangkan solat dapat mencegah dari pelbagai perilaku keji dan mungkar. Disamping itu juga solat dapat memberi ketenangan dan kedamaian hati. Keduanya (sabar dan solat) digandingkan dalam kedua ayat tersebut dan tidak dipisahkan, kerana sabar tidak sempurna tanpa solat, demikian juga solat tidak sempurna tanpa diiringi dengan kesabaran. Mengerjakan solat dengan sempurna menuntut kesabaran dan kesabaran dapat terlihat dalam solat seseorang.

Lebih terperinci, Syeikh Sa’id Hawa menjelaskan saranan lain yang berkaitan dengan sabar dan solat yang boleh dijadikan penolong. Puasa termasuk ke dalam perintah meminta tolong dengan kesabaran kerana puasa adalah separuh dari kesabaran. Sedangkan membaca Al-Fatihah dan doa termasuk ke dalam perintah untuk meminta tolong dengan solat kerana Al-Fatihah itu merupakan sebahagian daripada solat, begitu juga dengan doa. Memohon pertolongan hanya kepada Allah merupakan ikrar yang selalu kita lafazkan dalam setiap solat kita,

“Hanya kepada-Mu-lah kami menyembah dan hanya kepada-Mulah kami mohon pertolongan“.

Agar permohonan kita diterima oleh Allah, tentulah harus mengikuti ajaran dan petunjuk-Nya. Salah satu dari petunjuk-Nya dalam memohon pertolongan adalah dengan sentiasa bersikap sabar dan memperkuat hubungan yang baik dengan-Nya dengan menjaga solat yang berkualiti. Disinilah solat merupakan cerminan dari penghambaan kita yang tulus kepada Allah.

Kepentingan sabar menurut Abdurrahman bin Zaid bin Aslam dapat dilihat dari dua hal: Pertama, sabar kerana Allah atas apa yang disenangi-Nya, meskipun terasa berat bagi jiwa dan raga. Kedua, sabar kerana Allah atas apa yang dibenci-Nya, walaupun hal itu bertentangan keinginan hawa nafsu. Barangsiapa yang bersikap seperti ini, maka ia termasuk orang yang sabar yang Insya Allah akan mendapat tempat terhormat.

Betapa kita sangat memerlukan limpahan pertolongan Allah SWT dalam setiap aktiviti dan persoalan kehidupan kita. Adalah sangat tepat jika secara bersama-sama kita dapat mengamalkan petunjuk Allah dalam ayat di atas agar permohonan kita untuk mendapatkan pertolongan-Nya segera menjadi kenyataan. Amin.


**dipetik daripada iluvislam.com

Saturday, June 5, 2010

Langkah Tercipta



Enjoy this Nasyid.
Alhamdulillah,kalau down ke apa ke..
bila dgr lagu ni rasa bersemangat blk.
:D

dugaan yg datang itu menandakan syg Allah kpd kita.
;)
Allah sentiasa memberi apa yg terbaik utk kita.
sesuatu yg terjadi itu ada hikmahnya.
percayalah!

xoxoxoxoxoxoxo

p/s-sy dgr time sy down dulu..masa mula2 masuk SAMURA.

Sunday, May 23, 2010

Wah,Hebat!

Assalamualaikum wbt.
Coretan yg terakhir sekali sebelum bertolak ke Muar.
Barang-barang tk pack lg. = =
Asal lah mls sgt??
Ish ish ish..

xoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

Sy nk bercerita tntg Senior-senior sy yg da lps SPM dan skrg da dpt tawaran blaja ke UM,UiTM etc.
Wah,HEBAT! ^__^
Rasa jelous pula bila tgk diorg da berjaya.
InsyaAllah,my time will come.
Sekarang ni blaja betul-betul,then dpt tawaran yg baik-baik.

Perkenankanlah doa hambaMu ini ya Allah..

anyway,Congrats to my Seniors!
:D

Saturday, May 22, 2010

Midyear Examination.

Assalamualaikum.
Alhamdulillah,I'm home right now.
Exam has just finished and I feel so relieved right now.
Err..the exam was tough,I mean..
really-really though especially Biology and Add Math.
>__<
I can't hardly predict my results.
Just wait and see.
Jeng..jeng..jeng!

xoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

Now,I realise why I should go to Sains Muar..
The subjects are getting harder day by day and I must understand them all.
Alhamdulillah,the teachers and my classmates are really helpful.
^__^

After this I must keep on studying.
"Keep the constant velocity,try to accelerate the results"
Har har har..

Saturday, April 24, 2010

Breathe.


still loving you..


I see your face in my mind as I drive away
'Cause none of us thought it was gonna end that way
People are people and sometimes we change our minds
But it's killing me to see you go after all this time

Mmm, mmm, mmm, mmm, mmm, mmm, mmm, mmm
Mmm, mmm, mmm, mmm, mmm, mmm, mmm, mmm

Music starts playin' like the end of a sad movie
It's the kinda ending you don't really wanna see
'Cause it's tragedy and it'll only bring you down
Now I don't know what to be without you around

And we know it's never simple, never easy
Never a clean break, no one here to save me
You're the only thing I know like the back of my hand

And I can't breathe
Without you, but I have to
Breathe
Without you, but I have to

Never wanted this, never want to see you hurt
Every little bump in the road I tried to swerve
People are people and sometimes it doesn't work out
Nothing we say is gonna save us from the fall out

And we know it's never simple, never easy
Never a clean break, no one here to save me
You're the only thing I know like the back of my hand

And I can't breathe
Without you, but I have to
Breathe
Without you, but I have to

It's two a.m., feelin' like I just lost a friend
Hope you know it's not easy, easy for me
It's two a.m., feelin' like I just lost a friend
Hope you know this ain't easy, easy for me

And we know it's never simple, never easy
Never a clean break, no one here to save me, oh

I can't breathe
Without you, but I have to
Breathe
Without you, but I have to
Breathe
Without you, but I have to

I'm sorry, I'm sorry, I'm sorry
I'm sorry, I'm sorry, I'm sorry, I'm sorry

I'll always pray the best for both of us.
;)

After 2 weeks.

Assalamualaikum. :)
Yeay!After 2 weeks in Muar,finally I'm home.Alhamdulillah.

So,what can I say about my new school?
Alhamdulillah,I did not any problems there.Semua org baik dgn sy di sana.Pembelajaran pun tk byk tertinggal sbb hampir sama apa yg blaja kt SMKTUN cuma Chemistry kena catch up sikit.InsyaAllah blh. :)

Di SAMURA,sy agk busy sbb kita kena kejar masa.So,memg kena disiplinkan diri utk makan,mandi,tidur,solat etc.Alhamdulillah sumenya sempat.Allah permudahkan segalanya.Cuma kdg2 sy "homesick" sikit kt sana lg2 first week.huhu.Sedih sbb teringat family,kwn2 dan cikgu2. :| Tp bila "homesick" aje sy cpt2 motivate diri.

"Sy kena blajar btol2 di sini,walaupun tkda family tp sy ada Allah,sy ada kwn2 yg baik di sini,insyaAllah Allah sentiasa tolong hambaNya yg memerlukan"

Berkat doa org2 JB sume,sy dpt adapt kt sana.Walaupun msh baru,insyaAllah sy akn teruskan perjuangan hidup ni.No turning back!

p/s-sy amat rindukan SMKTUN. :)

Sunday, April 11, 2010

Away.

InsyaAllah,kalau tkda aral melintang sy akn bertolak ke SM Sains Muar esk pagi.Semoga perjalanan sy diberkati dan sy blh membiasakan diri di tempat baru.

Ya Allah,rasa berat sgt hati nk tinggalkan orang2 sini. :'( Tp demi menuntut ilmu,kenalah berkorban sikit.
Bak kata Maklong "Ni baru Muar,kalau nk g oversea nti lg jauh!"
Semoga diberi ketabahan hati utk ke sana.

xoxoxoxoxoxoxoxo

Dari pagi tadi,tk putus2 orang hantar msj,comment etc yg mendoakan sy di tmpt baru. :'( Setiap kali baca,air mata mesti mengalir.Huhu.Belum pegi ke Muar lg,sy da ckp "rindu SMKTUN,rindu SMKTUN".Ya lah,byk kenangan sy kt sana.InsyaAllah,sy tkkn lupakan SMKTUN.Sekolah yg byk mengajar sy erti kehidupan. :)
Terima kasih kpd org2 yg byk menyokong dan mendoakan sy.

Sampai sini saja catatan sy,
jaga diri elok2 ye.
doakan sy.
:D

Friday, April 9, 2010

Never say goodbye.


xoxoxoxoxoxoxoxoxo

gonna miss SMKTUN a lot!
:)

Selasa lps,sy terima surat daripada Kementerian Pendidikan Malaysia yg menawarkan sy ke SMS Muar.Sejujurnya,sy tk mengharapkan apa2 sbb sy tahu memang susah sgt nk dapat tawaran.Lagi2 perempuan!

Bila dapat tawaran,air mata terus mengalir..Jangan tanya kenapa,sy pun tktau.huhu.Sy terus call Mama,Cikgu Zakiah dll.Nadiah pun sedia maklum tntg hal ni.Blhlah sy temankan dia kat sana. :)

Alhamdulillah,walaupun sedih sbb nk tinggalkan skola tp sy tetap bersyukur sbb dpt sama skola dgn Nad,Shaz,Fatim,Pipah,Fudin dan Lokman.At least,ada kwn.Phew~tk lah rasa janggal sgt. :)
Sejujurnya,memg berat hati nk tinggalkan SMKTUN.kalau da syg,susah nk tinggalkan.Bila tgk kwn2 dan cikgu2,cpt aje air mata mengalir. :'(

To all teachers,thank you for all love and knowledge u've given to me.

To all my classmates,thank you for ur concern,love and everything.

To sidang redaksi crew,thank you for giving me chance to join the crew.

To all SMKTUNians,i won't forget u.



Saturday, April 3, 2010

I wish I knew but..

am I strong enough to face it?Only Allah knows.



InsyaAllah,everything's alright. :)

xoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

I am busy next week.Exam,kawad etc etc = =
So,tk dapek blog lama2.
Take care guys! ;D

Sambutan Maulidurrasul best! ^^
do visit ---> smktamanuniversiti.blogspot.com
ehem2,sy yg tulis report tntg maulud.
;)

Wednesday, March 31, 2010

Words from the heart..

Air mata itu..
Menggambarkan kedukaan,
Memancarkan kebahagiaan,
Memberi seribu pengertian.

Air Mata itu..
Tanda penyesalan,
Tanda kekuatan,
Tanda kebangkitan.

Biarkan air mata itu mengalir..
Agar kamu tenang.
Agar kamu senang.


Senyumanmu itu..
Sumber kebahagiaan,
Sumbe kekuatan,
Sumber ketenangan,
Bagi diriku.

Dirimu..
Umpama mentari,
Menyinari diriku..
dengan sinarmu.

Pemergianmu..
Mengajarku berdikari,
Mendekatkanku kepada Illahi,
DariNya kutemui cinta sejati.

Kepulanganmu..
Tetapku nanti,
Hingga akhir hayat..
kuterus menanti.


nukilan,
Athirah Nur Zawani Azmy.
30.03.10


Saturday, March 27, 2010

24/7

I was so busy these few days.
Err..and I did not have much time to post my story.
InsyaAllah,I'll try to reduce my activities in future so that I can do my revision and help my mother to do housework.

Here are the activities I've been doing last week.

1.Kawad Kaki KRS
;sometimes I want to quite because it is really exhausting but when I think back,it's not good to stop something once u have set ur mind to do it.So,just do it! ;)

2.Sketsa
;I don't know if I did it well.Humaira was a good actress.Me?KAKU.hehe.Thank God I'm not the important character.


my sketsa geng :D

3.Majlis Anugerah Cemerlang.
;We had rehearsal for two days.It was quite fun!We got a chance to watch the Nasyid performance which was really interesting.Hehe.During Anugerah Cemerlang day,I met with my friends who have moved to another school.How I miss them right now. :'(







4.Public Speaking Competition.
;My tuition teacher held a public speaking competition last week.It was really exciting!Though I got the first prize,I did not perform well that night. = = It's ok,I'll try my best next year! :D thank you teacher Izran for the cute watch! :D

Tuesday, March 16, 2010

A heart -to-heart conversation.

I'm back! :) Alhamdulillah.
selamat perjalanan pergi & balik,
walaupun byk accident yg kitaorg lihat sepanjang perjalanan.

xoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

Sepanjang kt Seremban,sy byk spend masa dgn family..
Melayan kerenah Fahmi,belajar dgn Amir dan Syukran,tolong Mama dgn Mak ngah masak,usik Ucop sampai dia merajuk *sbnrnya Izzat yg usik,sy tk terlibat.Hehe.Macam2 yg sy wat.Rindu plak org2 kt sane. ;)

Tgh hari tadi,sy temankan Mama ke kedai,bank dll yg berkenaan kat sekitar Ampangan tu.Cm biasa,bila kluar berdua ni byk topik yg dibincangkan..

Sy pun TERluahhkan sesuatu yg terbuku dlm hati sekian lama..
Haaa,agk2 apa?
Adalah sesuatu yg melibatkan diri dan perasaan sy. :)

Dan Alhamdulillah..Sy rasa lebih tenang,bkn lebih..
Sgt2 tenang. :)

Terima kasih Mama kerana sudi mendgr :)



Thursday, March 11, 2010

SPM results & Party!

The day has come.
Congrats to all seniors who passed the SPM examination with flying colours! :)

xoxoxoxoxoxoxoxo

The teachers were very busy today.No teacher entered our class;Cikgu Zakiah went to SASER,Cikgu Fabilah went to SAMURA,and other teachers were busy with SPM results.Yeay,party time! :D Haha.I was a bit tired today.. :( I did not have enough rest recently.Waaaaa,cpt2 la cuti!

At class,we settled all the homework given.Phew~Alhamdulillah,I've finished my physics exercise about Momentum.Thanks to Zhen Jie for helping me.He is really good in Physics.*Jeleshhh* ;( Then,I did the Biology homework.Byk ouh!

At 11,the teachers announced the SPM results.Woah!16 students got straight A's in all subjects. :D We were happy and proud of them. ;)
And I told myself "Though we are not in boarding school,No one can stop us to succeed in SPM"

I promise myself to study hard and work smart to achieve straight A's in SPM.

xoxoxoxoxoxoxoxoxoxo


Cuma rasa sedih sikitlah bila cikgu complain 4SN1 macam2. :|
Memang 4SN1 agk bising dan ada yg tk sopan dgn cikgu tp cikgu seolah-olah melabelkan sume student 4SN1 mcm tu.
Kitaorg rasa kecil hati sgt2 tp tkpelah,anggap ni sebagai cabaran utk brjaya.
insyaAllah,kitaorg akn berubah menjadi lebih baik.

GO 4SN1!~

Saturday, March 6, 2010

Happy Sweet 16!

Dear Athirah Nur Zawani,

it's 5 Mac 2010.
Happy Birthday to you.

As you grow older,
you must be patient during hard times,
you must be grateful during good times,
you must be better than before,
you must appreciate your loved ones,
you must respect and love others,
you must not think negatively,
you must take something as lesson learnt,
you must be strong in life.


xoxoxoxoxoxo

Many thanks to those who wished me. :)
I was a bit sad because you didn't wish me,
but I understand you're busy.
One week left,how I miss you.
:'(







Ujian Setara 1.

Isnin,1 Mac 2010.

Sy agk risau nk menjawab exam hari ini.Urmm..nak kata tk ready tk jgk,tp ready sgt pun tk jgk. ;( Maybe sbb sy msh baru dgn format BM dan BI.Papepun,kena jwb exm jgk! ;)

Bahasa Melayu:
Alhamdulillah,segala yg sy baca kluar.Sakit tgn sbb kena tulis byk. = = Ni kes da lama tk tulis panjang2 la ni.Hehe.Nasib tk kuar karangan sbb sy msh tk pandai menulis 350 perkataan.Hoho.Urmm..Bg BM,yg susah sikit Rumusan sbb isi seakan-akan berulang.Sy confuse sikit.Yg lain,okeyy! :D

Chemistry:
Wah wah wah,blh dikatakan fav.subject wat masa ini.Hihi.Soalan objektif dan soalan struktur yg kuar.Alhamdulillah,dpt jwb dgn baik.Chemistry tk susah sgt pun,yg penting faham basic. ;) Cuma soalan salah.Sepatutnya Proton Numbers = Number of Electrons.tp tkpelah,tk effect apa2 pun. ;)

English 1119:
^^ Soalannya okay,suma part Summary sy agk confuse == Ni sbb da lama tk wat summary la ni.Essay pun okay,essay tntg Outdoor Camp. :) Hampir sama dgn essay yg Cikgu Tini suruh wat.Ceh ceh,so bonus utk kitaorg.
p/s-soalan yg keluar kebetulan hampir sama,bkn Cikgu bg soalan bocor**


Selasa,2 Mac 2010.

Hari ini sy agk cuak sbb paper yg kuar sume memerlukan pembacaan dan hafalan. == Lomah eden haish~

Pendidikan Islam:
:D :D :D
Soalan sgt senang!Sy kalut jgk bila tgk byk yg perlu dibaca utk Pend.Islam ni.Khulafa' Arrasyiddin lg,Adab lg,Ayat Hafazan etc etc == Tp soalan yg kluar sume blh dijwb dgn baik!Khulafa' Arrasyiddin dgn Adab tk kuar sbb byk kelas yg belum blaja.Hehe.Haji dgn Perkara-perkara yg membtlkn Iman yg byk kuar.

Biology:
Ouch! :( soalan susah.Errr..bkn soalan yg susah,sy yg tk fokus pd Bio sgt sbb lebey risaukn Add Math.Huhu.Memg terkebil-kebil time jwb Bio.Selak soalan objektif utk jwb essay.Sy byk hilang mrkh kt essay sbb kurang isi == Haish~Cmne nk jd doktor ni?Ahha.

Additional Mathematics:
Yeayyy! :D Soalan sederhana saja.Alhamdulillah sy dpt jwb dgn baik..soalan application susah sikit sbb byk sgt twist sana,twist sini. == Tp Cikgu Zakiah kata mrkh sy okeyy.Bape tu agk2?Hhehe.

Rabu,3 Mac 2010.

Last exm!Tk sabauuuuu~ :D

Sejarah:
o_O soalan yg kuar agk okey la.Tk susah seperti yg disangka tp still berkerut-kerut jgk nk jwb! :P Bahagian objektif ada jgk yg hentam sbb lupa.Tp hentam2 pun ikut logik lo. ;) Bahagian B,sy dpt jwb cuma confuse antara tugas Raja utk Tamadun Mesir dgn Mesopotamia. ==

Sivik:
-----------> okey!

Physics:
Haaaaa,ni memg pyh!Tk pyh sgt tp sy still baru so memg blur sikit time jwb.Confuse graph acceleration dgn velocity,vector dgn scalar etc etc. == Cikgu Fabilah wat soalan susah woo.Huhu.Tp dpt jwb la even ada yg ikut logik.

Modern Mathematics:
Not too bad.Tp sy tk dpt jwb soalan application == soalannya belit,belit sampai sy yg terbelit.Sy try jgk tp tk tau betul ke tk.Kwang3 :P Yg lain sume okey~ :)


xoxoxoxoxoxooxoxoxoxxo

Setiap ptg lps exm,sy akn bebel dpn Mama pasal exm. :P Hoho.Plus,bebel kt FB lg.Mama bg nasihat " Ni ujian pertama,u're still new so lps ni usaha kuat lg".

Konklusinya,sy kena tingkatkan usaha utk exm akn dtg.Kena pandai arrange masa,ni asyik FB aje. ==



Wednesday, March 3, 2010

Kept it Safe in My Mind.



Alhamdulillah,exam sudah pun tamat. :)
Happy sbb da tamat tp risau jgk result nti.
ish ish,ntah ler.
Nanti sy cerita kt entry seterusnya..

xoxoxoxoxoxoxoxo

Now,lets back to our topic! :D
Semenjak dua menjak tiga menjak dan bermenjak-menjak ni..
sy rasa rindu..rindu sgt pd masa lalu.
Macam nk lalui lg sekali.
:'(

Setiap pagi,bila jejak kaki kt SMKTUN aje sy terbayang time form 3 dulu..

Lps perhimpunan,sy dgn Naza akn tunggu para pengawas dan naik ke kelas sama-sama dgn diorg ^^ Ya Allah,rindunya saat itu!
Time ada kelas tambahan,kitaorg akn mkn sama-sama kt kantin. :)
Kdg2 makan makanan guru,tk malu woo** hihi.
Seronok saat-saat tu!

Bila time kt lorong pejalan kaki..
sy teringat kt Mr I sy.^^
kitaorg selalu jln sama-sama time blk.
Share cerita,gosip2 dan komen-komen pasal homework yg byk!
:D
Ahahha.skrg ni dia kt Muar..
haish~teringat pulak kt dia.
:(

Time dlm kls,teringat kwn-kwn lelaki yg suka wat bising dlm kelas.
^^
Kdg-kdg berperang mulut la,mcm2.
Skrg diorg sume kt Asrama.
:(

xoxoxoxoxoxoxo

Pape pun,
sy akn simpan sume kenangan ni.
forever and always in my heart.
;)

Sunday, February 28, 2010

SAMURA's Waiting.

Nadiah bt Ebi Shahrin and Shazliyana bt Suzali.
Congrats to both of them.
:)

xoxoxoxoxo

I'm the happiest and the saddest person after knowing both of you will move to SAMURA.
urmm,
nothing can replace both of them.
;)
gonna miss you guys a lot!xoxo

me?
I will remain here..
insyaAllah kalau ada rezeki,sy akn pindah.
tp kalau tkda?rezeki sy di sini.
:D



p/s-mixed feeling recently.phew~ ;(
rasa sedih,rasa tk dihargai,rasa tension nk exm dan mcm2.
bantulah hambaMu ini.

Surprise Party!

First of all,
I want to thank my friends-Nad,Thiv,Naza,Una,Auni,Izzat,Vic and Khaidir for making my day full of happiness.
:)


xoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

<33







Seperti biasa,sy pun nangeh bila diorg tetiba ckp "Happy Birthday!"
Rasa terharu + dihargai + apasal la diorg tk bgtau?HAHA. :P

Thanks sgt2 korang!
:)

p/s-sebenarnya birthday sy disambut agk awl.i think i need to change my birthdate this year ;P hehe.

Saturday, February 20, 2010

Do The Same!

Sepanjang cuti sekolah ini,byk perkara yg sy belajar.
Hurmmm..sebenarnya sy byk bertanya kwn2 yg tinggal di asrama mcm mana hidup kt sana,cara belajar,suasana,dan mcm2 lagi.
Dan hasilnya..
Jeng jeng jeng!

Pelajar-pelajar di asrama terdidik dari segi akademik dan kerohanian serta sosialnya.

Dari segi akademik:
Mereka didedahkan dgn belajar secara belajar dulu kemudian jika tk phm,cikgu akn terangkan.
Hurmm..memg agk susah tp rasa puas sbb kita memahami perkara itu dgn menyeluruh~ :)
Waktu prep,of course kena belajar!Paksa diri belajar! :P

Dari segi kerohanian:
Setiap waktu solat,mereka mesti berjemaah.
Selepas solat,mereka ada usrah.
Selepas Subuh,mereka dikehendaki membaca Al Quran.

secara tak langsung,jiwa mereka terdidik utk membiasakan diri mengamalkan perkara2 itu.
Kita kena wat jgk mcm tu!
;)

Dari segi sosial:
Mereka diwajibkan menyampaikan Public Speaking semasa perhimpunan.
Secara tk langsung,mereka terdidik utk belajar yakin dihadapan org.
Hurmmm..perkara ini mesti diamalkan di SMKTUN jgk.
;D

Alhamdulillah,dpt ilmu baru.
insyaAllah,sy akn mengamalkan perkara-perkara ini.

xoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

Alhamdulillah,sy menjalani kehidupan dgn baik.
:)
take care kwn2 yg nk ke asrama.

Wednesday, February 17, 2010

Till death do us apart.

Weee~
seronok rasanya dpt berjumpa kwn-kwn semula.
Hafiz dan Shafiq-da hampir 2 minggu tk jumpa diorg.Al maklum la,budak SBP katakn :P
Zaimah-nasib dpt turun JB.dkt sethn tk jumpa dia ^^
Nadiah-ngeee~kita slalu jumpa.tk blh berpisah.whaha :)
Izzat-last day dpt jumpa dia bfore dia ke MRSM Muar.

Best jgk outing kali ni! :D
Kitaorg g mkn dulu then tgk Apiz dgn Shafiq main Daytona then g MPH,tgk2 buku. ^^
Byk jgk citer yg kitaorg share;gosip2 hangat,kehidupan kt asrama dll.
Bila dgr diorg cter psal asrama,cm best aje! :P
Tp bila dpt tau Apiz naik 3kg bila blk sini,rasa seram plak!Haha.
Apiz naik berat okey lg,sy tk blh.Kena maintain~ :P
Pape pun,rasa seronok coz masing-masing still mcm dulu.
Kepoh memnjang~ ;)

Some pictures:

take care kt MRSM Muar ye Izzat. :)


<3 this pic.

Sadly,Nad refused nk amik gamba. = =
Dia bg alasan,Low profile. *ngade la ko :P

Papepun,seronok sgt dpt outing dgn diorg.
Will meet the boys 3 weeks from now.
:D

Monday, February 15, 2010

All in One.



xoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

CEMBURU!
>,< tolonggg~bencinya cemburu ini.
kekdg timbul rasa cemburu tgk kwn2 yg g SBP/MRSM.
nk jgk rasa apa yg diorg rasa! :'(
"Ya Allah,buanglah perasaan ini jauh2,
biarlah aku bersyukur dgn apa yg aku ada skrg." :)

okey, bfore terlmbt. sy nk wish.

"Happy Chinese New Year to all my chinese friends. :)
Angpau! :P

plus,
Tahniah dan Goodluck utk kwn2 yg dpt MRSM.

1.Muhammad Izzat Luqman bin Shahdan
2.Zahirah bt Ali Hassan
3.Aiman Danial bin Hissamudin
4.Raja Izrul Haikal bin Raja Ezar
5.Shafiq bin Ishak
6.Muhd Hafizu bin Jusni



Thursday, February 4, 2010

The Bright Sight.

Hey readers, :)
I am quite busy right now. :'(
The teachers give me tons of homework.*sigh*
Nevermind,it is for my own good.

xoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

As everyone knows,I was quite gloomy these few days.Alhamdulillah,everything seems to be undercontrol though the sadness still surrounds my day.I'll try to be happy! ^__^ InsyaAllah,I will recover as the time goes.
Thanks to my family,friends,teachers and Izzat for ur understanding. :)
I feel more relax now.

I would like to apologise everyone for making them worried.*sigh*
Tears are my bestfriend.
I'll cry when I'm happy,I'll cry when I'm sad.
hoho ;P

xoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

I've learn new thing this week.

Perempuan-Emosional dtg dulu sebelum Rasional.
Lelaki-Rasional dtg dulu sebelum Emosional.

renung2 kn dan selamat beramal.
;)

Sunday, January 24, 2010

Nasi Lemak Mama.

Pada hari Ahad yg ceria ni,sy dan Mama msk nasi lemak.Nyummmyyy~ :D
Kitaorg wat khas utk Zafirah,sbb dia asyik mntk sjk minggu lps ;P

xoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

Sejujurnya,sy hanya suka mkn nasi lemak yg Mama wat.
Haaa,knapa ye?Ntah la,bg sy mskan Mama tkda sape blh lwn.Aiceceee ;)

Lgpun,nasi lemak bkn makanan favourite sy.
Sbb sy akan jd teramat mengantuk apabila mkn nasi lemak. = =
Kalau parents belikan nasi lemak,
memg cm kena paksa aje mkn.
:P
Bkn sbb diet ke apa ye.

Sarapan Pilihan sy ialah roti bakar,roti canai ataupun biskut cecah dgn Teh O.
Nescaffe memg wajib setiap pagi. ^^

So,thats all for today.
Homework Bio tk siap lg.
:P
hihi.

Have a nice weekends!
^__^

Happy Birthday Nad!


Nad;the one who's wearing black tudung.


Sorry post yg agk lmbt.Homework teramattttt byk skrg ni = =

Anyway,

"Happy Belated Birthday"
semoga penjang umur,
murah rezeki,
dan diberkati Allah selalu. ^^

sygg ko,Nad. :)
thanks for all ur support and help.
;D

Friday, January 15, 2010

<333



3 things that I want right now:
1.Pizza Hut
2.Nestle Vanilla Ice-Cream
3.A teacher who can teach me EST. ;D

3 hopes:
1.I can understand add math and chemistry. = =
2.My friends will stay,but that's impossible!I will pray for ur success no matter where u are. :)
3.My loved ones are happy.

3 person that I want to meet right now:
1.Encik Ahmad Zaki,my ex-science teacher.
2.Fahmi,my cute cousin.
3.Cikgu Haidah. :)

3 things that I want to do:
1.Settling my homework.
2.Sleep,I am tired right now.
3.Smile! :D

3 things that I need right now:
1.570 calculator,tk beli2 lg ;P
2.Old Town white coffee.maless nk buat
3.Rest! :D

3 songs that I cureently listening to:
1.Smile,Uncle Kracker.
2.Never knew I needed,Neyo.
3.You got me,Colbie Callait.

3 words that I want to say:
1.I
2.LOVE
3.YOU (family,friends,theodore)

^___^

Sekolah Berasrama Penuh.

Pada hari jumaat yg mulia ini,
seperti yg dijangka,
tawaran ke Sekolah Berasrama Penuh keluar.
So,congratulation kpd kwn2 yang dapat!
:D
I'm proud of you guys!

1.Muhd Hafiz bin Mokhtar

2.Muhd Shafiq bin Muhd Rozainee

3.Khalil Afif bin Jamiran

4.Muhd Izzudin

5.Ashraffuddin bin Muhd Kamal

6.Muhd Shafiq bin Rahim

7.Muhd Amirul Aiman bin Razif

8.Luqman Hakim

9.Muhd Syazwan bin Kamaruddin

10.Nurul Sirin bt Zailani

*klau ada yg dpt tp tk tulis,maaf sgt2

xoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

Huu~sedih jgk la sbb ramai kwn yg akn pergi. :(
Takpe la,da sampai masanya kita fikir tntg masa dpn..

"Perpisahan merupakan sesuatu yg menyakitkan tetapi harus dilalui setiap insan"

;)

Bg yg tk dpt,termasuk tuan pnya blog ni.. :P

Fikir positif!
insyaAllah,kt SMKTUN pun blh berjaya.
Rezeki Allah ada di mana-mana,betul tk?
Allah Maha Mnegetahui apa yg terbaik utk hambaNya,percayalah~
;)

xoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

"No matter where life takes us,nothing can break us apart"
:)