Monday, December 14, 2009

Renungan

Saya ambil keputusan utk berpuasa pada hari ini.
Hurmm..Memg agk pyh la sbb cuti sekolah,
Byk dugaannya.
Phew~
Yelah,mkanan 24hours dpn mata,
ditambah dgn cuaca yg panas terik..
Allah shjlah yg tahu keadaan sy.
;)

xoxoxoxoxoxoxoxoxoxo


Alhamdulillah,
dpt jgk laksanakan puasa pd hari ini.
:)


Cuma..
Saya terfikir..
Mcm mana Pahlawan-pahlawan Islam dulu blh berperang dgn berpuasa sunat pada siang hari?
Woah,saya yg duduk kt rumah ni saja da penat..
Adalah berjln ke kedai tp setakat 1km shj. :P

Tp tgklah,Pahlawan-pahlawan Islam..
Mereka berperang menegakkan syiar Islam di tgh padang pasir..
Cahaya Matahari yg amat-amat terik..
Tk tergambar keadaannya.
:)

Saya amat-amat kagum dgn mereka.
Saya blh bayangkan bertapa teguhnya iman mereka,semangat mereka dan cinta mereka terhadap Allah.
Kalau saya..
Entahlah.
Huhu.

No comments: