Wednesday, January 25, 2012

Before it's too late..

Masa bangun pagi,badan rasa sengal-sengal ditambah dengan selsema pulak tuh. :(
Oh tidak,aku demam!~
Memandangkan hari ni demam,jadi sume yang aku buat kurang menjadi..Terpecahkan botol kaca,nk masak pun macam takde rasa dan lain-lain..

Last-last,aku mengadap cerita Korea ( okey,demam tapi boleh tengok cita Korea.hebat betul!) :P Jangan contohi daku

Tup tup dapat SMS dari adik dorm..

" Ibu meninggal dunia pukul 9.30 pagi di HUKM"
Hati aku tiba-tiba terdetak..

"Ya Allah,beratnya ujian awak!"

Memandangkan aku belum pernah rasa ( dan belum ready nk rasa) kematian orang yang paling disayangi di dunia ni..Aku hanya boleh beri semangat saja..Nak kata lebih-lebih pun tak boleh.Yelah, "Berat mata memandang,berat lagi bahu memikulnya"

" *****,be tough ok!Jangan lemah semangat.Doakan ibu awak
bahagia di sana.Doa anak yang solehah makbul tau.Be a good muslimah
untuk saham ibu awak juga.Ada hikmah disebalik sume ni.Jaga diri baik-baik k!
And jangan lupa study walau apa pun terjadi.Allah takkan bebankan hambaNya
dengan apa yang dia tak mampu.ok!"

Send!

Aku tahu yang dia akan jadi kuat.InsyaAllah..
Hati ini rasa macam nak pegi kat dia..
Tenangkan hati dia,Peluk dia,dan bagi semangat kat dia!
Aku penah jugak lalui kesedihan kat asrama dulu dan adik dorm ni antara yang bagi aku semangat supaya tak down sangat.

Sekarang ni,aku hanya mampu berdoa semoga dia kuat menjalani kehidupan seterusnya.
Bantulah dia Ya Rabb..

Bila fikir-fikir balik,Allah baru beri aku ujian demam dan aku da lemah macam apa.Ada orang Allah bagi ujian yang lebih hebat tapi dia masih kuat.So,aku muhasabah balik semula dan kuatkan hati hadapi demam ini!

Kalau dapat kebaikan dari Allah,kita bersyukur.
Kalau dapat sesuatu yang kurang baik,kita kena bersyukur sebab itu dari Allah.
Semua yang berlaku ada hikmahnya.
Percayalah!

Satu lagi pengajaran yang aku dapat ialah kita mesti hargai ibu bapa kita sementara masih ada.Kita mesti taat suruhan mereka selagi tak bertentangan dengan agama.Thats it!Takut andai masa mereka dah tiba,kita menyesal tak sempat buat baik kepada mereka. :( Dan kita berusaha jadi baik untuk saham ibu bapa kita juga.Bukankah doa anak yang soleh makbul? :)

No comments: